<<== Zpět
Třetí věk
Padišáh: citron
Vítěz věku: Fremeni
-nyní má
Padišáh možnost jmenovat až 10 mentatů.
-zdražen projekt = prodlouení
věku (a naše šance na jeho vybudování se snižují)
-verbování z Planetárních
obran
Na začátku věku byl novým Padišáhem zvolen člen opozice
citron. Do funkce 1. mentata jmenoval hráče Usama_bin_LADENa. Dalším
členem vlády se stává rovněž člen opozice Sardaukar.
Tím vzniká stabilní vládnoucí trio.
Corrinové napjaly síly k znovuvybudování Melanžové
Aliance. Vesmírné Gildě ovšem byly zhoršeny parametry a její
nejvyšší vedení odešlo k Ctěným Matre (ty měli naopak
nejlepší útočnou jednotku ve hře). Další člen staré
MA Iks se pokoušel prosadit na vlastní pěst. Melanžová aliance
bohužel nebyla obnovena.
Ctěné Matre poražené minulý věk MA se rozhodly na jejích
původních členech důkladně pomstít. Využívají
své výhody rychlejšího růstu v počátcích
hry a vytrvale na nás útočí. Valnou část věku
jsme proto v defenzívě a schováváme se na domovských
planetách.
(Domovská planeta: Domovskou planetou se mohla stát
jakákoliv planeta, která byla ve výpisu první.
Společná domovská planeta nebyla, pouze jste po registraci
obdržely planetu s označením jméno loginu_Kaitan. Stejně tak
jste o tuto planetu mohly snadno přijít nepřátelským
útokem. To zcela zásadně ovlivňovalo taktiku: Mít dvě
planety bez pořádné armády byla sebevražda, stavba Planetární
obrany na domovské nutností. A stále jste žily s rizikem,
že po útoku skončíte s mrazivou planetou, bez budov, armády
a s vyhlídkou na dva týdny znovuzastavování. Tomu
šlo lehko předejít smazáním loginu a opětovnou
registrací. Ušetřily jste tak zhruba týden času.)
Těžké boje nás stojí hodně času a zdrojů proto se vzdáváme.
Vesmírná Gilda nás po chvili následuje. Iks statečně
(a zbytečně) bojuje do až konce věku.
Po pár dnech klidu, kdy jsme se mohly po dlouhé době podívat
jak vypadá svět z druhé planety. Zakrátko ovšem přerostli
drobné potyčky s Harkonneny v regulérní válku.
Opět se vracíme na domácí planety, ale zkušenosti které
jsme nashromáždily během bojů s Ctěnými Matre se nám
konečně vyplácejí. Harkonneni nás sice porážejí
,ale za cenu nepříjemných ekonomických ztrát které
jim znemožňují postavit projekt. Podepisujeme s Harkonneny příměří
a na úplném konci útočíme na decimovaný
Iks. Nejspíš jako pomstu za jejich přezíravý postoj
k našim diplomatům :-)
V Impériu mezitím dochází mezitím k několika
zvratům -Tleilaxu nevychází jeho pokus o svržení spojeneckých
Ctěných Matre a je vyhlazen (za vydatné podpory zrádných
Harkonnenů). Tím je vyřazen z bojů o projekt. Ve hře zůstávají
Fremeni, Atreidové, Ctěné Matre. Ctěné Matre přenechávají
projekt Atreidům a o Fremenský projekt se postarají vzápětí
Harkonneni. Převaha Ctěných Matre celý věk byla na první
pohled patrná. Tu dokázali totálním vyhlazením
nejen Corrinů, Gildy, RM, Iksu, ale i nepoměrně silnějšího Bene Tleilaxu.
Věk končí vítězstvím Atreidů.
Tento věk byl ve znamení konsolidace národa. Do mezinárodní
politiky a stavby projektu jsme nezasáhly. Těžké boje pomohly
stmelit národ a vydělily zrno od plev. Slabší povahy a sváteční
kariéristi odtáhli pryč. Arogantní a bezohledný
přístup Ctěných Matre nám byl dobrou inspirací
do dalšího věku.
Zajímavost:
Osud petice proti mulťačení z konec II. Věku - Poté
co tato slibná petice zkrachovala na celkové bezzubosti (byla
prosazována bez sankcí) a nedostatku vůle ze strany Destila
uvést ji do praxe. Si řada signatářů (a kontrasignatářů)
vyložila nová pravidla takto: multiloginy ano, ale pouze v jednom národě
a navzájem nespolupracující při dobývání
cizího loginu. Nejvíce se tento systém osvědčil Ctěným
Matre, které vynikaly v umění poslat maximum útoků při
minimálním počtu skutečně hrajících hráčů.
Pravda dělaly jsme to i my (poděkování Usamovi_bin_LADENOVi
a jeho spolubojovníkům). Bylo ovšem také dost lidí hrajících
poctivě s jedním loginem celý věk.