<<== Zpět

Třetí věk

Padišáh: citron
Vítěz věku: Fremeni


-nyní má Padišáh možnost jmenovat až 10 mentatů.
-zdražen projekt = prodlouení věku (a naše šance na jeho vybudování se snižují)
-verbování z Planetárních obran

Na začátku věku byl novým Padišáhem zvolen člen opozice citron. Do funkce 1. mentata jmenoval hráče Usama_bin_LADENa. Dalším členem vlády se stává rovněž člen opozice Sardaukar. Tím vzniká stabilní vládnoucí trio.

Corrinové napjaly síly k znovuvybudování Melanžové Aliance. Vesmírné Gildě ovšem byly zhoršeny parametry a její nejvyšší vedení odešlo k Ctěným Matre (ty měli naopak nejlepší útočnou jednotku ve hře). Další člen staré MA Iks se pokoušel prosadit na vlastní pěst. Melanžová aliance bohužel nebyla obnovena.
Ctěné Matre poražené minulý věk MA se rozhodly na jejích původních členech důkladně pomstít. Využívají své výhody rychlejšího růstu v počátcích hry a vytrvale na nás útočí. Valnou část věku jsme proto v defenzívě a schováváme se na domovských planetách.

(Domovská planeta: Domovskou planetou se mohla stát jakákoliv planeta, která byla ve výpisu první. Společná domovská planeta nebyla, pouze jste po registraci obdržely planetu s označením jméno loginu_Kaitan. Stejně tak jste o tuto planetu mohly snadno přijít nepřátelským útokem. To zcela zásadně ovlivňovalo taktiku: Mít dvě planety bez pořádné armády byla sebevražda, stavba Planetární obrany na domovské nutností. A stále jste žily s rizikem, že po útoku skončíte s mrazivou planetou, bez budov, armády a s vyhlídkou na dva týdny znovuzastavování. Tomu šlo lehko předejít smazáním loginu a opětovnou registrací. Ušetřily jste tak zhruba týden času.)

Těžké boje nás stojí hodně času a zdrojů proto se vzdáváme. Vesmírná Gilda nás po chvili následuje. Iks statečně (a zbytečně) bojuje do až konce věku.

Po pár dnech klidu, kdy jsme se mohly po dlouhé době podívat jak vypadá svět z druhé planety. Zakrátko ovšem přerostli drobné potyčky s Harkonneny v regulérní válku. Opět se vracíme na domácí planety, ale zkušenosti které jsme nashromáždily během bojů s Ctěnými Matre se nám konečně vyplácejí. Harkonneni nás sice porážejí ,ale za cenu nepříjemných ekonomických ztrát které jim znemožňují postavit projekt. Podepisujeme s Harkonneny příměří a na úplném konci útočíme na decimovaný Iks. Nejspíš jako pomstu za jejich přezíravý postoj k našim diplomatům :-)

V Impériu mezitím dochází mezitím k několika zvratům -Tleilaxu nevychází jeho pokus o svržení spojeneckých Ctěných Matre a je vyhlazen (za vydatné podpory zrádných Harkonnenů). Tím je vyřazen z bojů o projekt. Ve hře zůstávají Fremeni, Atreidové, Ctěné Matre. Ctěné Matre přenechávají projekt Atreidům a o Fremenský projekt se postarají vzápětí Harkonneni. Převaha Ctěných Matre celý věk byla na první pohled patrná. Tu dokázali totálním vyhlazením nejen Corrinů, Gildy, RM, Iksu, ale i nepoměrně silnějšího Bene Tleilaxu.

Věk končí vítězstvím Atreidů.

Tento věk byl ve znamení konsolidace národa. Do mezinárodní politiky a stavby projektu jsme nezasáhly. Těžké boje pomohly stmelit národ a vydělily zrno od plev. Slabší povahy a sváteční kariéristi odtáhli pryč. Arogantní a bezohledný přístup Ctěných Matre nám byl dobrou inspirací do dalšího věku.

Zajímavost:
Osud petice proti mulťačení z konec II. Věku - Poté co tato slibná petice zkrachovala na celkové bezzubosti (byla prosazována bez sankcí) a nedostatku vůle ze strany Destila uvést ji do praxe. Si řada signatářů (a kontrasignatářů) vyložila nová pravidla takto: multiloginy ano, ale pouze v jednom národě a navzájem nespolupracující při dobývání cizího loginu. Nejvíce se tento systém osvědčil Ctěným Matre, které vynikaly v umění poslat maximum útoků při minimálním počtu skutečně hrajících hráčů. Pravda dělaly jsme to i my (poděkování Usamovi_bin_LADENOVi a jeho spolubojovníkům). Bylo ovšem také dost lidí hrajících poctivě s jedním loginem celý věk.